Indtast opgaven
Indtast din opgave i beregneren
Pris pr. mail
Du får din vejledende pris på alarm pr. mail med det samme
Du ringes op
Vores rådgivere vil hjælpe dig videre
Beregn prisen her
Når man investerer i et alarmsystem, kan man med fordel også overveje at få installeret elektronisk adgangskontrol i forbindelse med installationen af tyverialarmen eller videoovervågningen.
Elektronisk adgangskontrol fås i flere varianter (de mest populære er beskrevet her), og udgør en fleksibel sikkerhedsløsning, der især egner sig til erhvervsformål. Denne form for adgangskontrol kan dog også vise sig at være relevant for visse privatpersoner.
Virksomheder har med elektronisk adgangskontrol mulighed for at udvide eller begrænse adgange til lokaler eller ejendomme hurtigt, effektivt og nemt. Med elektronisk adgangskontrol har man desuden ofte muligheden for at finde nyttige oplysninger om brugernes adfærd(eks. de ansatte i en virksomhed) gennem online/elektronisk rapportering.
Når man får installeret GSM-adgangskontrol, kan man åbne døre, porte og lignende enkelt og hurtigt kun ved hjælp af mobiltelefonen.
Med GSM-adgangskontrol vil mobiltelefoner fungere som en slags nøglekort. Dette vil særligt være velegnet til ejendomme, hvor mange personer skal have adgang af begrænset varighed, eksempelvis konferencecentre, hoteller og institutioner.
Et eksempel kunne være et hotel, der har et fitnessrum, som hotellets gæster skal have mulighed for at kunne få adgang til, mens de bor der. Gæsten bliver ved check-in oprettet som bruger og får tilsendt en sms med et telefonnummer, som gæsten skal ringe op til, hver gang han eller hun ønsker at benytte fitnessrummet.
Låsen låses altså op ved en enkel opringning fra telefonen med det registrerede SIM-kort, og den der administrerer systemet kan sætte en tidsbegrænsning for, hvor længe personen må få adgang til ejendommen eller rummet. Herefter vil nummeret ikke længere fungere sammen med telefonen.
Hvis man ønsker elektronisk adgangskontrol til ejendomme og lokaler, hvor mange forskellige personer har sin daglige gang, kan man enten overveje at få installeret en kodelås, en PROX-læser, eller en kombination af begge.
Når en bruger af ejendommen vil låse døren op, skal vedkommende indtaste den fælles kode på tastaturet, og herefter vil låsen blive låst op.
Fordelen ved denne form for adgangskontrol på en arbejdsplads - i sammenligning med traditionelle nøgler - er, at elektronisk adgangskontrol både er mere fleksibel og mere sikker.
Skulle en medarbejder miste sig PROX-key eller undlade at aflevere den ved opsigelse, kan man ganske enkelt slette den aktuelle PROX-key fra systemet, og herefter vil den ikke længere virke. På denne måde behøver man ikke bruge penge på at skifte låsen, hvis dette sker.
Ligeledes kan koden til kodelåsen ændres, når en medarbejder ikke længere får brug for at kunne få adgang til ejendommen - eksempelvis ved opsigelse.
Elektronisk adgangskontrol kan være en meget nyttig sikkerhedsforanstaltning, og elementet kan med fordel tilføjes den overordnede sikkerhedspakke med tyverialarm og/eller videoovervågning.
For at få den bedste vejledning og finde frem til den bedste løsning for din ejendom og din hverdag, er det oftest nødvendigt at rådføre sig med en fagmand. Denne vil være i stand til at give dig gode råd og vejledning og derudover også en endelig pris på en løsning med elektronisk adgangskontrol.
Du kan med fordel beregne en pris på en sikkerhedsløsning øverst på siden - herefter ringer vi dig op og tilbyder dig et gratis og uforpligtende møde med en fagmand hjemme hos dig.